•    Fri frakt över 699kr (39kr)
Snabb leverans 2-3 dagar     Enkla returer -14 dagars returrätt

Köpvillkor

Hos oss är det enkelt både att beställa eller returnera!
Vi har beskrivande texter, måttangivelser & många bilder ska hjälpa dig att hitta rätt så att risken för retur minimeras. Önskar du mer information eller mått innan du beställer så finns vi alltid tillgängliga på mail för att hjälpa dig!

All kundtjänst sker via mail: [email protected]


För att kunna lägga en order måste du först godkänna våra köpvillkor. Genom att godkänna villkoren ingår du ett avtal med oss om att du har läst och förstått vad de innebär samt att du är beredd att följa de villkor vi har. Det är därför väldigt viktigt att du läser igenom allt noga innan du gör din beställning hos oss så du vet vilka kostnader som kan tillkomma vid en eventuell retur etc.

Betalning och priser 
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras från en dag till en annan. Totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Följande betalsätt erbjuds:

Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du kan välja den betalmetod som passar dig bäst - faktura, konto, kortbetalning, Swish eller banköverföring. Allt är lika säkert!

Swish
Du swishar enkelt din betalning och identifierar dig med Bank-id. 


Leveranser & Avhämtning
Vi använder oss av PostNord och skickar endast inom Sverige. Vi har 2-3 dagars leveranstid (endast arbetsdagar räknade) men reserverar oss för att det kan ta något längre tid om orderingången är hög, efter långhelger, vid sjukdom eller dyl. PostNord har som uppdrag att leverera till våra kunder och deras eventuella förseningar kan inte vi ta på oss ansvaret förLägger du fler än en order på en dag är det viktigt att du kontaktar oss och meddelar detta så vi kan samfrakta.

Du har flera alternativa leveransmetoder:

Postnord - Leverans till ombud/paketbox: Fast pris 39kr oavsett beställningens volym eller vikt. Fraktfritt på ordrar med varor för 699kr eller mer  (kostnaden dras av automatisk då du beställer produkter för ett värde på 699kr eller mer). Försändelsen går direkt till ditt närmsta ombud eller paketbox (det väljs automatiskt och baseras på vad som är närmast fågelvägen). Du får avisering från PostNord via sms när ditt paket kan hämtas ut.

Postnord - Hemleverans: Fast pris 99kr oavsett beställningens summa, volym eller vikt. Du väljer själv när du vill ha din leverans eller om du vill hämta på ett serviceställe/hos ombud. PostNord skickar ut ett sms eller mail med länk till hemsidan där du väljer leveransalternativ. Detta kan ändras enkelt i PostNords app.  OBS! Denna avgift återbetalas EJ vid retur!

Avhämtning: Till och med 31/1-2025 kan vi inte erbjuda avhämtning som leveransalternativ på grund av flytt. Du hämtar din beställning på Verkstadsgatan 10 enligt överenskommelse via mail. Ordern måste hämtas senast 7 dagar efter beställning, om inget annat är bestämt, annars annulleras ordern. Avhämtning går ibland inte att välja som alternativ i kassan och då beror det på att vi av någon anledning inte kan erbjuda avhämtning och att vi endast skickar ut odrarna just då. 



Öppet köp / ångerrätt / retur
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Alla artiklar, även de med nedsatta priser, har samma returvillkor. Du kan ångra ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning anmäla detta genom att fylla i formuläret via denna länk: RETUR eller via mail ([email protected]) . Du får ett automatiskt svar från oss och då är din retur registrerad. Titta i skräpposten om du inte får något svar eller prova att kontakta oss igen. Du har 14 dagar på dig att lämna in paketet hos ombud från det datumet du meddelade oss om din retur.

Artikeln ska returneras väl emballerad, i samma skick som när den skickades ut, alla lappar måste finnas kvar och produkten ska ligga i originalkartong/påse om det finns. Det går att skicka produkten i annat emballage bara det är ordentligt förslutet och varan är väl skyddad.  Använd medföljande returetikett som ligger i ditt paket (kontaktar oss om den saknas så vi ordnar en ny). 

Väljer du ändå att inte använda vår etikett och/eller skickar med annat transportföretag än PostNord ska det göras som hemleverans till Verkstadsgatan 10. Observera att du är ansvarig för att returen kommer fram till oss och vi kan inte ersätta dig om paketet skulle försvinna. Skulle paketet försvinna är det din uppgift att ta kontakt med transportbolaget och begära ersättning då vi inte kan återbetala för något vi inte har mottagit.
Notera att vi inte hämtar ut returpaket som lämnas hos ett ombud. Säkerställ därför att du valt ett lämpligt fraktsätt innan du skickar ditt paket

När din retur är mottagen och behandlad kontaktas du via mail. 

Det är inte tillåtet att skicka en retur senare än 14 dagar efter mottagen order om detta inte är överenskommet.


Allmän retur-information

Handlar du med faktura kan du logga in på Klarna och "rapportera en retur". Då pausas fakturan medan den bearbetas och fram tills du får du en uppdaterad från Klarna. Du måste sedan avrapportera returen för att kunna betala fakturan.

Vid ett öppet köp/retur så tar vi ut en returavgift på 49kr (hanteringsavgift). Eventuell fraktavgift på 39kr plockas bort. OBS! Har du valt hemleverans återbetalas ej fraktkostnaden på 99kr utan då blir den totala kostnaden 99+49kr=138kr att betala.

Returavgiften gäller oavsett hur stort paketet är eller antal artiklar som returneras. 

Det är kostnadsfritt att lämna returen på vårt lager om man returnerar inom två veckor från det att ordern hämtats.


Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln, minus returkostnaden och eventuell hemleverans-avgift, så fort vi har behandlat din retur.

Återbetalning via Swish sker direkt vid behandling av retur. Har du betalat via Klarnas Swish återbetalas pengarna inom några dagar.

Har du betalt med direktbetalning, Swish (genom Klarna), kortbetalning etc återbetalar vi för det som är returnerat utom returavgiften. Har du betalt med faktura eller konto justeras din order hos Klarna och du betalar för returkostnaden och eventuella varor som behållits. Observera att det är Klarna som sköter transaktioner till dig som kund! När vi har ändrat fakturor, begärt återbetalningar etc är det Klarna som ser till att detta blir rätt så har du frågor gällande betalningar är det Klarnas kundtjänst du ska vända dig till.

Om du som kund har hanterat en returnerad artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Varor som returneras får INTE dofta parfym, tobaksrök etc. för även då har vi rätt att dra av ett belopp som ersättning för att vi inte kan sälja varan utan att först ha försökt avlägsna sådana dofter.

Byte

Byte är inget vi kan tillhandahålla utan vill du ha någon annan vara eller storlek behöver du lägga en ny order och returnera det som du inte önskar behålla. Varje order behandlas enskilt och samma villkor för frakt- och returkostnader gäller som vid alla beställningar.


Reklamation eller felaktig vara levererad

Kontakta oss omgående på [email protected] om en vara gått sönder, har defekter som upptäcks efter leverans, eller om du har fått fel vara levererad. Skicka gärna med bilder vid reklamation, en översiktsbild på hela produkten samt detaljbilder på defekt eller skada. Invänta svar från oss innan du skickar tillbaka något! Om du returnerar på grund av att artikeln är defekt eller om vi har packat fel vara så tillkommer inga kostnader för dig. 

Observera att nya plagg kan ha speciella dofter efter olika medel som använts vid tillverkning. Dessa dofter försvinner vid tvätt/användning/vädring och är därför inget vi accepterar som reklamation!


Outlöst försändelse
Om du missar att hämta ut ditt paket i tid av någon anledning kommer det i retur till oss och vi behandlar då din order som en retur enligt våra villkor. Paket skickas inte om!


Allmän information
Vi har valt att inte ha presentinslagning som service då vi prioriterar att skicka säkert och miljövänligt. Observera att de flesta av plaggen vi säljer inte levereras i plastförpackningar från tillverkarna i Europa och plaggets etikett/tag gäller då som originalförpackning och måste finnas kvar om man ska returnerna plagget. 



Bildmaterial & Måttangivelser

Vi strävar alltid efter att få så bra bildmaterial som möjligt till varje artikel i webbutiken men på grund av att varje enskild dator/mobil/ipad-skärm har helt olika kvalitet och inställningar vad gäller mättnad, ljus, kontrast med mera, även ljuset i omgivningen omkring skärmen påverkar, så kan bilderna tyvärr aldrig helt stämma överens med verkligheten. Färger kan till exempel ses som skarpare eller svagare, ljusare eller mörkare och det är alltså olika för varje unik kund och dennes bildskärm. Om vi upplever att det inte går att få tillräckligt bra bildmaterial vad gäller kulören så uppger vi detta i beskrivningen.
Det är därför inte en anledning till reklamation om produktens färg skiljer sig mellan bildskärm och verklighet.

Måtten vi anger är ungefärliga och kan skilja från plagg till plagg. Men måtten är till god hjälp för att du som kund ska kunna uppskatta om plagget är för litet eller stort för dig. Dock kan måtten aldrig garantera att ett plagg passar! Du kan läsa mer om detta i "Så tar vi mått". Saknas mått så hjälper vi dig gärna via mail. 


Miljö
Vi värnar om miljön och försöker återanvända så mycket packmaterial som möjligt. Därför är inte alltid t ex kartonger, som vi använder till den yttersta förpackningen, helt nya. Men de är ordentligt kontrollerade innan packning och skyddar ditt köp precis lika väl! Plastpåsarna som används är tillverkade av återvunnen plast och några är dessutom biologiskt nedbrytningsbara. Papperspåsarna är FSC-certifierade och klimatvänligt tillverkade och några är även klimatkompenserade. Våra leveranser hos Postnord är Svanenmärkta.

Svanenmärkt leverans är ett leveransval som uppfyller stränga krav på klimatprestanda och hög energieffektivitet. Svanenmärkningen säkerställer: 

-Minskade klimatutsläpp genom stränga krav på energieffektivitet, förnybara drivmedel och eldrivna fordon.
-Anställningsvilkor i enligthet med kollektivavtal eller motsvarande.

Läs mer om svanenmärkning här

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. 




Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av:

En Slags Verklighet

www.enslagsverklighet.se

Våra bilder och texter får ej kopieras och användas av andra!